Niğde’de karbonmonoksit kaçağını algılayan detektör dağıtılıyor

NİĞDE (AA) - Niğde'de, alım imkanı olmayan ve belediye Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğüne kayıtlı ailelere karbonmonoksit gazı algılayıcı detektör...

NİĞDE (AA) - Niğde'de, alım imkanı olmayan ve belediye Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğüne kayıtlı ailelere karbonmonoksit gazı algılayıcı detektör dağıtımı yapılıyor.

Niğde Belediye Başkanı Rifat Özkan, yaptığı açıklamada, soba zehirlenmelerine karşı pratik ve etkili bir çözüm olarak dağıtımı yapılan detektörlerin, gazın etkisi ölümcül seviyeye gelmeden kişiyi uyandırarak, ölümcül sonuçların önüne geçtiğini belirtti.

Her yıl çok sayıda vatandaşın soba zehirlenmesi sonucu hayatını kaybettiğini üzülerek gördüklerini kaydeden Özkan, "Biz Niğde Belediyesi olarak bu duruma seyirci kalmak istemedik. Vatandaşlarımıza dağıttığımız bu cihaz, özellikle geceleri uyku halindeyken haberdar olamadığımız karbonmonoksit gazı artışında sesli alarm olarak çalışıyor ve uyandırıyor. Dedektörü kullandığımızda umuyorum ki yaşanan acıların önüne geçebiliriz." ifadelerini kullandı.


AA

Gündem Haberleri

KONYA SAKİN
TUZ GÖLÜ YÜZDE 45 BÜYÜDÜ
Berberde Hayat Kurtaran Müdahale: Boğazına Erik Kaçan Müşteriyi Kurtardı
15 Temmuz’un 10’uncu yılında Türkiye’nin birçok kentinde anma etkinlikleri düzenlenecek
Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı