Naciye Detseli’ye Bakanlık ödülü

Kültür ve Turizm Bakanlığı 15. Devlet Türk Süsleme Sanatları Yarışması’na Konya’dan katılan Naciye Detseli’nin ebru çalışması ödül kazandı.

15. Devlet Türk Süsleme Sanatları Yarışması’nda dereceye girenlere ödülleri Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay tarafından verildi. Memleket Gazetesi yazarı İsmail Detseli’nin kızı Naciye Detseli, ödül ve sergileme dalında düzenlenen yarışmada “Koltuk Papatya Ebrusu” çalışmasıyla ödüle layık görüldü. Ödül töreni ve sergi açılışı önceki gün Ankara Devlet Resim ve Heykel Müzesi’nde gerçekleştirildi. Törene katılan Bakan Günay, yaptığı konuşmada, Türk süsleme sanatlarının daha çağdaş ve modern bir çizgi kazandığını söyledi. Sergideki eserleri çok beğendiğini ifade eden Günay, “Renkler o kadar güzel birbiri ile ahenk içinde yer almışlar ki bu nadide eserleri hazırlayan bütün ustaları kutluyorum” dedi. Bakan Günay, daha sonra tezhip, minyatür, çini ve ebrudan oluşan yaklaşık 361 eserin yer aldığı sergide yarışmada dereceye girenlere ödüllerini verdi. Naciye Detseli de ödülünü Kültür ve Turizm Bakanlığı Plastik Sanatlar Daire Başkan Vekili Gamze Ayrım’ın elinden aldı. Naciye Detseli Mayıs ayında da Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün düzenlediği ebru yarışmasına katılmış ve mansiyon ödülü kazanmıştı.

Yerel Haberleri

Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?