Moldova AEB'den gözlemci statüsü talep etti

ANKARA (AA) - Moldova'nın gözlemci statüsü için Avrasya Ekonomik Birliğine (AEB) başvuru yaptığı bildirildi.Belarus haber ajansı BelTA'da yer alan habere...

ANKARA (AA) - Moldova'nın gözlemci statüsü için Avrasya Ekonomik Birliğine (AEB) başvuru yaptığı bildirildi.

Belarus haber ajansı BelTA'da yer alan habere göre, Moldova Cumhurbaşkanı İgor Dodon sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, AEB Yüksek Konseyi Başkanı ve Kırgızistan Cumhurbaşkanı Almazbek Atambayev'e AEB'de gözlemci statüsü talep ettiklerine dair bir yazı gönderdiğini açıkladı.

Dodon, ulusal ekonominin gelişmesine daha fazla olanak sağlamak amacıyla Moldova'nın bölgesel ekonomik bütünleşme sağlayan uluslararası kuruluşlarla karşılıklı iş birliği içinde olmaya büyük önem verdiğini vurguladı.

AEB'nin üye devletlerinin malların, hizmetlerin, sermayenin ve insanların serbest dolaşımını sağlamak için mücadele verdiğine işaret eden Dodon, birliğin sürdürülebilir kalkınmayı desteklediğini ve ulusal ekonomik rekabet gücünü artırdığını kaydetti.

Moldova'nın talebinin, AEB liderlerinin mayıs ayı sonunda bir araya geleceği toplantıda ele alınması bekleniyor.




AA

Gündem Haberleri

KAHVEHANE MÜDAVİMLERİNE YARGITAY’DAN KÖTÜ HABER
AFRİKA'NIN BELALISI TÜRKİYE'YE GÖRÜNTÜLENDİ
Bir günde 10 bin yolcu! Türkiye'nin en yeni metrosu
SOSYAL MEDYANIN YENİ FENOMENİ
Haluk Levent’e Karşılıksız Çek Cezası: 70 Milyon TL