Mobilya ihracatında 400 milyon dolarlık artış beklentisi

MOSFED Yönetim Kurulu Başkanı Güleç:- "Geçen yıl ihracatımız 2 milyar 315 milyon dolardı. Bu sene inşallah 2 milyar 700 milyon dolar civarını yakalayacağımızı düşünüyoruz"- "2023 hedefimiz dünya ticaretinden yüzde 1,5 pay almak. Zaten mobilya olarak hemen

BURSA (AA) - ŞABAN KILIÇCI - Mobilya Sanayicileri ve İş Adamları Dernekleri Federasyonu (MOSFED) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Güleç, bu yıl mobilya ihracatının, geçen seneye göre yaklaşık 400 milyon dolarlık artışla 2 milyar 700 milyon dolara ulaşmasını beklediklerini söyledi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Yönetim Kurulu Üyesi ve İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı da olan Güleç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, mobilya sektöründe geçen yıla oranla bir küçülme gözükmesine rağmen dünya ihracatından daha fazla pay aldıklarını belirtti.

Mobilya sektörü olarak geçen seneye göre yüzde 5 daha fazla ihracat yaptıklarını hatırlatan Güleç, "Geçen sene bizim sene sonu ihracatımız 2 milyar 315 milyon dolar. Bu sene inşallah 2 milyar 700 milyon dolar civarını yakalayacağımızı düşünüyoruz. Şu anda ihracatımız, geçen senenin üzerinde gidiyor. Biz geçen yılın dış satımını aşacağız ama istediğimiz hedefi yakalayamayacağız. Çünkü bu dünyadaki ticaretle ilgili de bir hadise. Dünyadaki uluslararası ticaret düşüyor." diye konuştu.

- "İhracattan daha fazla pay alıyoruz"

Güleç, 2023 hedeflerinin dünya ticaretinden yüzde 1,5 pay almak olduğunu belirterek, şöyle devam etti:

"Uluslararası ticaret her boyutu ile düşüyor ama Türkiye'nin ihracatı artıyor. Bizim Türkiye ihracatı anlamında geçen yıl bir küçülme gibi görünse de aslında dünya ihracatından daha fazla bir pay alıyoruz. 2023 hedefimiz dünya ticaretinden yüzde 1,5 pay almak. Zaten mobilya olarak hemen hemen o paydayı yakalamaya çalıştık. Biz mobilya olarak dünyada yüzde 1'den daha fazla pay almaya başladık. Genel ihracatta da puanımız artıyor. İnşallah 2023'teki hedeflerimizi gerçekleştireceğiz ama hiçbir zaman durmamamız lazım."

Türkiye'nin mobilyada kalite sorunu yaşamadığını vurgulayan Güleç, şunları kaydetti:

"Her platformu bir Türkiye standı ile biz şekillendiriyoruz. Çünkü sadece mobilyayı anlatmak yetmiyor. Kültürümüzü de anlatmamız lazım ve Türkiye'nin dinamiklerini de anlatmamız gerekiyor. Türkiye'nin mobilyada bir kalite sorunu yok ama daha fazla katma değerli satabilmemiz için dünyada bir gerçeklik var. İnsanlar 'daha fazla tasarım' diyorlar. Mobilya bir tasarım ürünü, bir konsept ürünü. Onun için ne kadar tasarıma yatırım yaparsak o kadar çok başarılı olacağız. Teknolojiyle ilgili olarak da son teknolojiyi kullanıyoruz. Dolayısıyla kalite sorunumuz yok. Şükürler olsun tedarikçilerimiz de bu konuda çok başarılı."

AA

Ekonomi Haberleri

Popülasyon azaldı: İklim değişikliği balık fiyatlarını da artırdı
Kat İrtifakı ve Kat Mülkiyeti Arasındaki Fark Nedir? Ev Alırken Dİkkat
Zirveye kar yağınca köylü soluğu bahçede aldı
Belediyelerden Atılan İşçiler İçin Bakanlık Devrede
İkiz Dönüşüm İçin İlk Adım Konya'da Atıldı