Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bölge Müdürü Fedai Erdoğan, ve İşkur Müdürü Ali Göktürk, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası Başkanı Ahmet İçyer’i ziyaret ederek, işverenle işçilerin sorunlarının giderilmesi konusunda fikir alışverişinde bulundu. Firmalarda kurumsallaşma olmadığı için işverenle işçi arasında sıkıntılar yaşandığını belirten Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bölge Müdürü Fedai Erdoğan, “Şikâyetlerin temelinde iş yerlerimizin henüz işverenlerimizin işçilere karşı borçlarını ve haklarını, işçilerimizin de işverenlere karşı borç ve haklarını kavrayamadıklarından kaynaklanıyor. Yine şikâyetlerin en büyük kaynağını, mutlaka çalışma şartları, ücret ve ödeme şekilleri oluşturmakta. Bunun yanında işveren çıkardığı işçiyi veya işe aldığı işçiyi kurumumuza bildirmiyor. Yapılan şikayetlerde ise biz işvereni kuruma görüşmek üzere çağırıyoruz. Önceden iş görüşmesine gelmeyen firmalara komik bir ceza yazılıyordu. Şimdi yeni iş kanunun devreye girmesiyle birlikte bu ceza oranı 7 bin YTL’ye yükseldi. Ama hala cezadan haberi olmayan ve kurumuzla görüşmeye gelmeyen firmalar var. Bu firmalara gerekli uyarıları yaptık. Burada muhasebeciler olarak sizlere de iş düşüyor” dedi. 300 firmanın kurumla görüşmeye gelmediği için uyarıldığını kaydeden Erdoğan, “Biz Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bölge Müdürlüğü olarak işverenlerimizin ve çalışanların haklarını korumakla yükümlüyüz. Firmalarımızı İş Kanunu’nda yer alan prosedürlere uymaları konusunda uyarıyoruz. Bundan sonra şartları yerine getirmeyen firmalara cezai müeyyideyi uygulayacağız” şeklinde konuştu. İşkur olarak işsizlik parasını hak eden işçiler konusunda sıkıntılar yaşadıklarını belirten İşkur Müdürü Ali Göktürk ise “İşsizlik parasının işverene maddi bir yükümlülüğü yok. Ama işten çıkartılan kişiler için işverenler mutlaka hazırlanan evraklardan bir nüshasını kurumumuza getirmesi gerekiyor.” ifadelerine yer verdi. Mevzuatta sık sık değişiklikler olduğu için muhasebeciler olarak kendilerinin de sıkıntı çektiklerinin altını çizen SMMMO Konya Şube Başkanı Ahmet İçyer’de konuşmasında “işverenler iş mevzuatı konusunda mutlaka bilgilendirilmesi gerekir. Aksi halde hem meslektaşlarımız hem de çalışma ve sosyal güvenlik Bölge müdürlüğü sıkıntı çekmeye devam eder” dedi.
Mustafa Varol-Memleket