Mersin Uluslararası Limanı (MIP), denizcilik ve lojistik sektöründe tarihi bir başarıya imza attı. Liman, megamax sınıfının en yeni ve en büyük gemilerinden biri olan MSC IRINA'yı ağırladı. $400$ metre uzunluğunda, $61,3$ metre genişliğinde ve $24.346$ TEU (Yirmi Ayak Eşdeğer Birim) taşıma kapasitesine sahip bu dev gemi, Mersin'in küresel deniz ticaretindeki artan önemini gözler önüne serdi.
Ziyaret, MIP'in geleceğe yönelik vizyonunun bir parçası olan, $880$ metre uzunluğundaki East Med Hub 2 (EMH2) Terminali'nde gerçekleştirildi. MSC IRINA, aynı zamanda "IRINA sınıfı" olarak adlandırılan yeni nesil gemi serisinin de öncü örnekleri arasında yer alıyor.
MIP: Stratejik Bir Bağlantı Merkezi
MIP Genel Müdürü Ajay Kumar Singh, bu önemli operasyonun Mersin için gurur verici olduğunu vurguladı. Singh, yaptığı açıklamada şunları kaydetti:
"EMH2 Terminali'nin ilk aşamasını başarıyla tamamladık. Bu, Mersin'in küresel tedarik zincirindeki rolünü daha da güçlendiren bir kilometre taşıdır. Limanımız, Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Asya arasındaki ticaret akışında hayati bir stratejik merkez konumundadır."
Singh ayrıca, operasyonel hız ve verimliliği artırmak amacıyla Türkiye'de bir ilk olan Saha Otomasyon Sistemi'ni devreye alma çalışmalarına başladıklarını duyurdu.
Gelecek Vizyonu
MIP, bu dev yatırımla birlikte Akdeniz'deki aktarma (transshipment) trafiğinde kilit bir oyuncu olmayı hedefliyor. East Med Hub 2 Terminali'nin 2026 yılında tam kapasiteyle hizmet vermesi ve Mersin Limanı'nın kapasitesini önemli ölçüde artırması bekleniyor.