Meram Kitap Şenliği’ne katılan yazar Münib Engin Noyan da Berat Kandili’nin önemi hakkında bir konferans verdi. Meram Belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü tarafından yatsı namazı sonrası Kapu Camii önünde vatandaşlara şerbet ikramı yapıldı. Programa katılan Meram Belediye Başkanı Serdar Kalaycı, cemaate şerbet ikram ederek kandillerini kutladı. Müslümanların, kötülük ve günahlardan arınmak için bir fırsat kapısı olarak gördüğü Berat Kandili’nde camilere akın ettiği gecede Meram Belediyesi tarafından ikram edilen şerbete de yoğun ilgi oldu. Başkan Kalaycı, Kandil gecesinde pamuk şekeri satarak aile bütçesine katkıda bulunan bir çocukla sohbet ederek pamuk şekeri satın aldı.
ENGİN NOYAN OKURLARIYLA BULUŞTU
Meram Belediyesi Kitap Şenliği kapsamında önceki gün ve dün akşam okurlarıyla buluşan Münib Engin Noyan’da “Berat Kandili”yle ilgili bir konferans verdi. Katılımın yoğun olduğu programda Noyan, şunları söyledi: “Rabbimizin, Ramazan’la mübarek Kur’an’ı bütünleştirmesinin hikmetleri vardır. Mademki Kur’an-ı Kerim Ramazan ayını şereflendirmiştir; bize ulaştığı zaman biz de şerefleniyoruz. Dinimizin koyduğu her emir, her kural insana hizmet etmektedir. Bu gecede basit bir mukayese yaparak akıbetimizin güzelliğini tayin edebiliriz” Meram Belediye Başkanı Serdar Kalaycı, verdiği konferanstan dolayı Münib Engin Noyan’a teşekkür ederek üzerinde “Maşallah” yazılı bir tablo hediye etti.