Malzemeden çalıp 'ölüm yurdu' yapmışlar

İnşaat Mühendisleri Odası Konya Şube Başkanı Uğur İbrahim Altay’ın verdiği bilgiye göre; çöken bina ruhsatsız, malzemesi çok kötü.

LPG tankından sızıntı olunca kıvılcımla patlamış ve tamamen parçalanmış.

 

İnşaat Mühendisleri Odası Konya Şube Başkanı Uğur İbrahim Altay, öğrencilerin kaldığı yurdun çökmesiyle ilgili değerlendirmelerde bulundu.  Altay, şunları söyledi: “Bina iki parçadan oluşuyor, ayakta kalan kısmı sonradan inşa edilmiş. Binanın hemen yanında LPG tankı var. Sızıntı dolayısıyla binanın tamamen gazla dolduğu, bunun da kıvcımla ateşlenip patladığını düşünüyoruz. 20 yıl civarında bir bina, taşıyıcı sistemi hakkında net bir bilgi yok. Beton kalitesi çok kötü. Tek parça halinde çıkan malzeme yok. Eski bir yapıda bu tür toplu yaşanan yerlerin olması doğru değil. Bina ruhsatının olmadığı söylendi. Bununla ilgili çelişkili ifadeler var. Tabii, ruhsat ve proje olmayınca mevcut yapıyla ilgili bilgi edinemedik. Yıkıntıyla ilgili edindiğimiz bilgi, malzemenin çok kötü olduğu. İçinde tankın içinde ne kadar LPG olduğunu bilmiyoruz. Bu bina sağlam yapılsaydı, ana taşıyıcı sistem sağlam yapılsaydı bu kadar yıkılacağını zannetmiyorum. Diğer ayakta duran bina bunu gösteriyor. Binanın eski olması ölü sayısını artırmış. Çok dağlık ve yolları kötü. O bakımdan malzeme kalitesinin kötü olmasına bağlı olarak ölü sayısı ciddi şekilde artmış.”

Memleket

Yerel Haberleri

Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?