Lübnan'da sözleşmeli öğretmenlerden protesto

Sözleşmeli lise öğretmenleri, "gasp edilmiş haklarının geri verilmesi ve kadro" talebiyle başkent Beyrut'ta gösteri düzenledi

BEYRUT (AA) - Lübnan'da haklarının geri verilmesini ve kadroya alınmayı talep eden sözleşmeli lise öğretmenleri, başkent Beyrut'taki Eğitim Bakanlığı önünde gösteri düzenledi.

Sözleşmeli Öğretmenler Komitesi Başkanı Hamza Mansur, gösteride okuduğu bildiride, öğretmenlerin kadroya alınması gerektiğini ifade ederek, "Bu gösteri, sözleşmeli öğretmenlerin itibarının geri verilmesi anlamına gelir. Eğitim Bakanı İlyas Busab'ı sözleşmeli öğretmenler ve gasp edilen haklarının yanında yer almaya çağırıyoruz." dedi.

Sözleşmeli öğretmenlerin sağlık, ulaşım, sigorta gibi haklardan faydalanamadığına işaret eden Mansur, "Sözleşmeli öğretmenler, hayatın ve zamanın dışında yaşıyor. Haklarımızı, yetkililerden dilenecek miyiz?" diye konuştu.

Lübnan'da öğretmen sayısının yetersiz kaldığı liselerde sözleşmeli öğretmenlik uygulamasının 1996'da başladığı belirtiliyor. Halihazırda Eğitim Bakanlığı'na bağlı sayıları birkaç bine ulaştığı belirtilen sözleşmeli öğretmenler, iş güvencelerinin olmadığını ve çeşitli haklardan mahrum kaldıklarını ifade ediyor.

AA

Gündem Haberleri

15 Temmuz’un 10’uncu yılında Türkiye’nin birçok kentinde anma etkinlikleri düzenlenecek
Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı
700 DİRİ FAY NE ANLAMA GELİYOR?
CİMRİLİK BOŞANMA SEBEBİ SAYILDI
IBAN MAĞDURLARINA MÜJDE