Kuru meyvede hedef Uzak Doğu

İZMİR (AA) - Kuru Meyve Tanıtım Grubu, (KMTG) 2023 yılı için belirlenen 3 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak için Uzak Doğu pazarına yöneldi.KMTG...

İZMİR (AA) - Kuru Meyve Tanıtım Grubu, (KMTG) 2023 yılı için belirlenen 3 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak için Uzak Doğu pazarına yöneldi.

KMTG Yönetim Kurulu Başkanı Osman Öz, yaptığı açıklamada, Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılında 3 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak için geleneksel pazar olan Avrupa'nın dışında Uzak Doğu'ya açılmaya ihtiyaç duyduklarını belirtti.

Özellikle Çin ve Hindistan gibi tüketim potansiyeli yüksek ülkeleri hedef aldıklarını kaydeden Öz, geçen yıl Çin'de yoğun bir tanıtım kampanyası yürüttüklerini, 5 - 7 Mayıs'ta Çin'in Shangai kentinde 65 ülkeden 2 bin 900 katılımcıyla gerçekleştirilen SIAL China Fuarı'nda Türk kuru gıda ürünlerini sergilediklerini ifade etti.

Çin'e 2013'te 7 milyon dolar olan ihracatlarının 2015'te 9 milyon doları aştığını ifade eden Öz, Çinlilerin özellikle kuru inciri çok sevdiğini bildirdi.

Uzak Doğu'da kuru meyve ve Antep fıstığına artan bir talep olduğuna işaret eden Öz, "Sektörün 3 milyar dolar olarak belirlediği 2023 hedefleri doğrultusunda Çin ve Hindistan başta olmak üzere Uzak Doğu pazarının etkili olacağına inanıyoruz. Çalışmalarımızda bu noktaya odaklanmış durumdayız" değerlendirmesinde bulundu.

AA

Ekonomi Haberleri

Bakan Şimşek, Kira ve Eğitim Enflasyonunu İşaret Etti: Yeni Adımlar Geliyor
91 YENİ MİLYARDER DAHA
89 YILLIK DEV HAVLU ATTI
PAYCO’ya kara para aklama operasyonu: 11 gözaltı
Emlak Vergisinde Yeni Dönem: Artışa Üst Sınır Geldi