Kuraklık, rekolteyi düşürecek

Selçuklu Ziraat Odası Başkanı Faruk Çöklü, yağışların az olmasının çiftçiyi zor durumda bırakacağını söyledi.

Selçuklu Ziraat Odası Başkanı Faruk Çöklü, yağışların az olmasının çiftçiyi zor durumda bırakacağını söyledi. Çöklü gazetemize yaptığı açıklamada sonbahar ve kış aylarındaki yağışların normal olduğunu fakat Nisan ve Mayıs aylarındaki yağışların beklenenin altında kaldığını belirterek “Beklediğimiz yağışların gerçekleşmemesi çiftçimizi üzecek gibi görünüyor. Önümüzdeki günlerde istediğimiz yağışlar olmazsa kuru tarım yapan bölgelerde yüzde 50, sulu tarım yapan bölgelerde ise yüzde 30 oranında rekolte düşüklüğü görülmesi bekleniyor” şeklinde konuştu.


Girdi maliyetleri düşük olduğu için çiftçilerin sıkıntıya düşeceğini ifade eden Çöklü Tarım Bakanlığına çağrıda bulunarak, “Hükümetimize ve Tarım Bakanlığı’na büyük görev düşüyor. Çiftçimize tohumluk yardımları yapmalıdır” şeklinde konuştu. M. Emin Yumuşak-Memleket

Yerel Haberleri

Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?