Konya Lokantacılar ve Otelciler Odası Başkanı Ali Osman Karamercan, yaptığı açıklamada, her yıl aralık ayında gerçekleşen Mevlana’yı Anma ve Vuslat Yıldönümü etkinliklerinin lokanta ve otelci esnafı için büyük önem taşıdığını belirtti.
Karamercan, törenlere gelen kişileri gerek yemek, gerekse konaklama açısından en üst düzeyde memnun edebilmek için yoğun şekilde hazırlıklar yapıldığını, hizmet kalitesini daha da artırmak için Belediye Kültür İşleri Daire Başkanlığı ve Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü yetkilileriyle sürekli temas halinde olduklarını belirtti
KONAKLAMA SORUNU YAŞANMAYACAK
Karamercan, Kültür ve Turizm Bakanlığından onaylı otellerde doluluk oranının yüksek olduğu bilgisinin medya organlarında yer almasının, sanki kent merkezindeki daha mütevazi otelleri de “tam dolu” gibi gösterdiğini belirterek, “Oysa bir kaç gün önceden telefonla yer ayırtılması durumunda 17 Aralık akşamı bile Belediye kontrolündeki otellerde boş yatak bulunabilir. Bu nedenle kent merkezindeki otelci esnafımız, gazetelerde çıkan, ‘otellerde boş yer kalmadı’ gibi açıklamalardan memnun değil. Ayrıca bu durum, törenleri izlemek için Konya’ya gelecek misafirlerimizi de yanlış yönde etkileyebilir” diye konuştu. aa