Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim-Sen) Konya Şube Başkanı Celalettin Dinç, bugün eğitim sisteminin yaşadığı pek çok sorunun kaynağında köy enstitülerinin kapatılmasının yattığını savundu.
Dinç, sendika lokalinde Köy Enstitülerinin kuruluşunun 69. yıl dönümü dolayısıyla düzenlediği basın toplantısında, köy enstitülerinin, 1930'lu yıllarda Türkiye nüfusunun yüzde 80'inin köylerde yaşadığı, çağdaş köy kalkınma modeline uygun olarak yapılandırılan eğitim kurumları olduğunu belirtti.
Köy enstitülerinin yalnızca öğretmen yetiştiren kuruluşlar olmadığını ifade eden Dinç, ''Köy enstitüleri bulunduğu çevreyi araştıran, geliştiren ve ve çevrenin kalkınmasını da üstlenmiş kurumlar olarak ortaya çıkmıştır. Köy Enstitüleri kırsal yörede toplumsal, ekonomik ve kültürel kalkınmayı sağlamak, bu alanla ilgili gerekli elemanları yetiştirmek için kurulan yapılar olmuştur. Bu dönemde köy çocukları eğitildikten sonra köylerine tarımda, işte, sanatta ve sağlık alanlarında öğretmen olarak geri gönderilmiştir'' dedi.
Enstitülerde kararların yönetici-öğretici-öğrenci üçlüsü tarafından ortaklaşa alındığını belirten Dinç, ''Bugün eğitim sisteminin yaşadığı pek çok sorunun kaynağında Köy enstitülerinin kapatılması yatmaktadır. Köy Enstitülerinin kapatılması ülkemizdeki aydınlanma sürecinin durdurulması ve demokratik işleyişin sekteye uğratılması anlamına gelmiş, genel anlamda da demokrasimizin derin bir yara alması sonucunu doğurmuştur'' diye konuştu.
Dinç, Eğitim-Sen'in köy enstitülerinin ilerici, demokrat ve aydınlanmacı geleceğine sahip çıkacağını dile getirdi.