Konya’yı inşaat mühendisleri yönetiyor

İMO Konya Şubesi tarafından düzenlenen yemekte, merkez ilçe belediye başkanları ve geçmiş dönem şube başkanları buluştu

İnşaat Mühendisleri Odası Konya şube binasında tertip edilen yemeğe; Selçuklu Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Karatay Belediye Başkanı Mehmet Hançerli, Meram Belediye Başkanı Serdar Kalaycı, İMO Konya şube geçmiş dönem başkanlarından, Süleyman Temizci, Yaşar Pişkince ve Ramazan Özkaya katıldı. İnşaat Mühendisleri Odası Konya Şube Başkanı Ali Çınar ve yönetim kurulu üyelerinin ev sahipliğinde gerçekleşen programda, şube başkanı Ali Çınar, “şehri yöneten merkez ilçe belediye başkanlarının inşaat mühendisi olması, hem Konya için, hem de meslektaşlarımız olması dolayısıyla şahsım ve odamız adına guru verici önemli bir hadisedir” dedi. Merkez ilçe belediye başkanları ile sıkı diyalog içerisinde olduklarını kaydeden başkan Çınar, “Belediye başkanlarımızla, üyelerimiz arasında köprü kurmak için, istişare toplantıları düzenliyoruz. İlkini Selçuklu belediye başkanımız Uğur İbrahim Altay ile birlikte gerçekleştirdik. Şimdi sıra diğer belediye başkanlarımız da. Önümüzde ki günlerde Karatay belediye başkanımız Mehmet Hançerli Bey, ardından Meram belediye başkanımız Serdar Kalaycı bey üyelerimiz ile istişare toplantılarına katılacaklar. İstişare toplantılarımız verimli oluyor, meslektaşlarımız memnun kaldı. Soru cevap şeklinde samimi bir atmosferde gerçekleşiyor. Böylece üyelerimiz ile meslektaşımız olan belediye başkanlarımız arasında daha sıcak bağlar kurabiliyoruz. İnşaat mühendisinin, bir şehrin yapısında çok önemli yere sahip olduklarını, hatta bir ülkenin olmazsa olmazları arasında, en üst sıralarda olduğunu belirtmek isterim. Büyük çoğunluğu deprem bölgesinde olan ülkemizde güvenli bina yapmanın temel şartı olan; taşıyıcı sistemler konusunda, kamuoyu bilincinin oluşmasına ve meslektaşlarımızın bilgilerinin güncellemesine yardımcı olmak bizim asli vazifelerimizdendir. Bu vazifelerimizi de yeterince yerine getirme çalışmaktayız. Artık kamuoyunda şu konu bilinmektedir, Güvenli bina projelendirilmesinde ve uygulamasında en çok inşaat mühendisleri görev üstlenmektedir. Üyelerimizin yeni gelen imar yönetmeliği ile ilgili birtakım önerileri ve soruları oldu. Biz şunu istiyoruz, 3 belediyenin de ortak paydalarda buluşmasını. Örneğin, A belediyesi şunu istiyorsa, B belediyesi de farklı bir yorumla, başka bir şey istiyor demeye çalışıyor üyelerimiz. Bu konuda İnşaat Mühendisleri Odası olarak bizim gayemiz, gerek imar müdürleri ile gerekse belediye başkanlarımızla istişarelerde bulunarak, hepsini eşit seviyeye getirmek. Temel ana başlıklarda birleşmek gerektiği kanaatindeyiz. Yeni yönetmeliklerle ilgili bazı farklılıklar oluşabiliyor. Bu bağlamda birtakım sıkıntılarla karşı karşıyayız. Bunların önüne ivedilikle geçmemiz gerekmektedir” şeklinde konuştu.

Yerel Haberleri

Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?