Konya’ya dört yeni üniversitenin kurulması bekleniyor. Uzunca bir süredir konuşulan Selçuk Üniversitesi’nin ikiye bölünüp Karatay Teknik Üniversitesi’nin kurulması tasarılarında sona yaklaşıldı. Karatay Teknik Üniversitesi’yle birlikte 3 yeni vakıf üniversitesinin kurulması için YÖK’e Konya’daki sivil toplum kuruluşlarının proje ve tasarılarını bugünlerde sunacağı öğrenildi. Mehir Vakfı Genel Başkanı Mustafa Özdemir Konya Bilim ve Teknoloji Üniversitesi kurulmasıyla ilgili olarak 2.5 yıl önce YÖK’e sundukları teklifi ek iki fakülteyle birlikte yarın yeniden sunacaklarını bildirdi.
KAMUOYU VEKİLLERİ GÖREVE ÇAĞIRIYOR
Üniversitenin kurulmasından umutlu olduklarını bildiren Özdemir “Biz Konya’da faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının mali yönden görece küçük çaplı olanlarından sayılırız. Buna rağmen 2.5 yıl önce diğer sivil toplum kuruluşlarını da cesaretlendirmek, Türkiye’de yaşanan eğitim-öğretim sorununa dikkatlerini çekmek amacıyla bu işe teşebbüs ettik. Projemizi tamamlamış durumdayız. Üniversitenin kurulmasını düşündüğümüz Tömek’teki arsa, vakfımıza ait” dedi. Selçuk Üniversitesi’nin artık Konya’ya yetmediğini düşünen Konya kamuoyu da vekillerin bu işe kafa yormasını istiyor.