Konya'nın merkez nüfusu 1 milyonu aştı

Konya'nın merkez nüfusunun 1 milyonu aştığı bildirildi.

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi'ne göre Konya'nın şehir merkezi nüfusunun 1 milyonu aştığını belirtti. Bunun şehir açısından çeşitli avantajları da beraberinde getireceğini ifade eden Akyürek, şunları söyledi: ''Yüzölçümü büyüklüğüne göre Türkiye'de ilk sırada yer alan Konya'nın nüfusu toplamda 1 milyon 992 bin 675 çıktı. Nüfus yoğunluğu da kilometrekarede 51 kişi oldu. Nüfusla ilgili veriler, şehirde etkin faaliyet gösteren başta belediyeler olmak üzere tüm kurumları, merkezi idareden aldıkları gelirleri, yapacakları hizmetleri doğrudan etkilemektedir. Şehir merkezinde 1 milyon 3 bin 373 olan nüfus, şehrin gelişimine ve yapılan yeni yatırımlara paralel olarak gelecek yıllarda daha da artacak. Gelecek yüzyıl artık şehirler yüzyılı olacak. Artık dünyada ülkeler şehirleriyle ön plana çıkacak. Bundan dolayı yerel yönetimlerin önemi her geçen gün artmaktadır.''

Yerel Haberleri

Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?