Konya’da kar sevinci yaşandı

Geçen yıl Şubat ayında 19 santimetre olan en yüksek kar kalınlığı bu yılın aynı ayında 27 santimetreyi buldu

Meteoroloji Konya Bölge Müdürü Ertuğrul Şen, 2 gündür Konya'ya önemli oranda kar yağdığını, geçen yıl kuraklığın ciddi sonuçlar doğurduğu bölgeye düşen bu yağışın sevindirdiğini söyledi. Şen, geçen yıl şubat ayında 19 santimetre olan en yüksek kent merkezi kar kalınlığının, bu yılın aynı ayında 27 santimetreyi bulduğunu, Yunak ilçesinde ise kar kalınlığının 68 santimetre olarak ölçüldüğünü anlattı. Yağışın bölgedeki kuraklıktan kaynaklanan sorunların çözümüne yardımcı olabileceğini ifade eden Şen, yağan karın baraj ve göllere katkı sağlayacağı gibi, yıl boyunca sıcaklığın en düşük olduğu şubat ayında, hububat bitkisinin üstünü yorgan gibi örterek dondan koruyacağını dile getirdi. Şubat’taki kar kalınlığının hububat çiftçisi için büyük önem taşıdığını anlatan Şen, bugün akşam beklenen sıcaklığın eksi 12-13 derece olduğunu söyledi. Şen, ''1945'in Şubat ayında 66, 1949'un aynı ayında 43, 1972'nin Şubat ayında Konya kent merkezinde 33 santimetre kar kalınlığı oluşmuştu. Şimdi yağan 27 santimetrelik kar ise Konya'nın tarihinde 4. en büyük şubat ayı kar kalınlığını oluşturdu'' diye konuştu.

aa

Yerel Haberleri

Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?