Konya Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamada, KOSKİ Toplantı Salonu'nda Çevre ve Orman Bakanlığı ile Hollanda Çevre ve Halk Sağlığı Ulusal Enstitüsü'nün yürütücülerinin yer aldığı bir toplantı düzenlendiği belirtildi.
Toplantıya, Konya Büyükşehir Belediyesi, İl Çevre ve Orman Müdürlüğü, Selçuk Üniversitesi, Konya Sanayi Odası, Organize Sanayi Bölge Müdürlüğü, Selçuklu, Meram ve Karatay Belediyeleri, Meteoroloji Bölge Müdürlüğü, Milli Eğitim Müdürlüğü, Sağlık Müdürlüğü ile çeşitli sivil toplum kuruluşlarının temsilcilerinin katıldığı ifade edildi.
Açıklamada, şunlar kaydedildi:
''Konya Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Süleyman Şenol Aydın, Çevre ve Orman Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Hava Yönetimi Dairesi Başkanı Dr. Mustafa Şahin, Hollanda Ulusal Sağlık ve Çevre Enstitüsü Proje Lideri Henk Bloemen ile Çevre ve Orman Müdürü Nuri Kunt, Konya'da hava kalitesi yönetimiyle ilgili bilgi verdi. Katılımcı kurum ve kuruluş temsilcilerinin sunumlarının yapıldığı toplantı sonunda, Konya'nın hava kalitesi yönetiminin geliştirilmesine büyük katkı sağlayacak projenin diğer şehirlere model olacağı vurgulandı. Konunun bütüncül bir yaklaşım içinde değerlendirilerek ilgili tüm kurum ve kuruluşların desteğinin sağlanması da kararlaştırıldı.''