Vatandaşların yeni yıla sağlık ve huzur içinde girmelerini sağlamak amacıyla yılbaşı süresince görevli kamu kurum ve kuruluşların alacakları tedbirleri içeren genelge, ilgili kuruluşlara gönderildi.
Genelgeye göre kurumlar ve yıl başındaki alacakları önlemler şöyle:
Büyükşehir Belediye Başkanlığı: Yılbaşı tatili süresince zabıta, su, kanal, arıza ve temizlik birimlerinde yeterli personel görevlendirilerek oluşabilecek ani durumlara karşı hazırlıklı olunması sağlanacak, halka kalitesiz ve bozuk mal satışının önlenmesi için zabıtalar tarafından denetimlerin etkin şekilde yapılacak.
Güvenlik Birimleri:
Yılbaşı tatili süresince trafik düzeni, emniyet ve asayişin sağlanması, umuma açık yerlerde denetimlerin yapılması huzurun sağlanması, ve aşırı alkol sebebiyle araç kullanamayacak olanlar için gerekli tedbirlerin alınması ve yardımcı olunması.
İl Özel İdaresi ve Karayolları 3. Bölge Müdürlüğü:
Yolların trafiğe açık bulundurulması için her türlü hava koşuluna karşı hazırlıklı olunması gerekli önlemlerin alınması ve nöbetçi ekiplerin tespit edilmesi.
İl Sağlık Müdürlüğü:
Acil Durumlar için Hastane ve Sağlık ocaklarınca gerekli hazırlıkların yapılması ve yeterli sayıda sağlık personelinin hazır bulundurulması.
İl Tarım Müdürlüğü:
Gıda üretimi yapan yerlerin Belediye ilgili meslek odalarıyla işbirliği içerisinde denetlemelerin yapılması.
Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü.
Yıl başında yetiştirme yurdunda kalan öğrencilerimizi ve huzur evlerinde kalan vatandaşlarımızı ziyaret edecek kişilere gerekli kolaylığın sağlanması.
İlçe Kaymakamları:
Yılbaşı süresince ilçelerde de Kaymakamlarca bu genelgeye göre gerekli tedbirlerin alınması.
Koordinasyon:
Görev dağılımı yapan söz konusu birimlerin çalışmalarıyla ilgili olarak koordinasyonun Vali Yardımcısı Erdoğan Ülker tarafından sağlanacağı bildirildi.