İspanya’dan bir seyahat acentası vasıtasıyla SÜ Diş Hekimliği Fakültesi Hastanesi ile bağlantı kuran Maria Jose Gallo ve Maria Jose Qieles isimli iki kadının ağız ve diş tedavisi Konya’da yapılacak. Rektörlük Senato binasında düzenlenen basın toplantısında konuşan Prof. Dr. Okudan amaçlarının Konya’yı sağlık turizminde merkez haline getirmek olduğunu söyledi. Diş Hekimliği Fakültesi’nin Avrupa standartlarında hizmet verdiğini dile getiren Okudan, ilerleyen günlerde Selçuk Üniversitesi’nde tedavi olmak için Avrupa ülkelerinden hastaların geleceğini açıkladı. Avrupa’da sağlık hizmetlerinin pahalı olduğunu söyleyen Okudan, Türkiye’nin sağlıkta “Avrupa’dan gelen hastalar tedavi olmak için İstanbul ve Ankara gibi büyük şehirleri tercih ediyordu. Artık bu durum değişmeye başladı. Konya, sadece Mevlana ile tanınmış bir şehir olmaktan çıkacak ve sağlığı ile de tanınacak” dedi. Avrupa’nın birçok ülkesinden insanların Konya’ya tedavi olmaya geleceğini belirten Okudan, Avrupa ülkelerinde tedavi hizmetlerinin çok pahalı olduğunu ağız diş tedavisinin Avrupa’da 25 bin Avro Türkiye’de ise 15 bin Avro olduğunu dile getirdi. Ağız-diş tedavisinde Avrupa’dan daha iyi bir durumda olduklarını vurgulayan Okudan, bu başarılarla Selçuk Üniversitenin marka haline geldiğini kaydetti. Okudan ayrıca Diş Hekimliği’ne teşekkür etti.
KONYA’YA TEDAVİ İÇİN GELENLERİN SAYISI ARTACAK
Konya’ya tedavi için gelen İspanyol kadın Maria Jose Gallo da, yıllardır diş sorunun olduğunu ifade ederek, Türkiye’deki verilen diş tedavisi hizmetlerinden memnun olduğunu ve İspanya’dan daha ucuz ve kaliteli olduğunu söyledi. Fakülte Dekanı Prof. Dr. Yaşar Bedi Güvenç de dünya standartlarında hizmet verdiklerini kaydederek, Konya’nın sağlık turizminde merkez olacağını belirtti. Konuyla ilgili açıklama yapan Doç. Dr. Ercan Durmuş da bu işi yaparken kesinlikle din, dil ve ırk ayrımı yapmadıklarının altını çizerek İspanyol bayanların birisinin Müslüman diğerinin ise Hıristiyan olduğunu söyledi. Maide Türker-Memleket