Kongo Demokratik Cumhuriyetinde yargıçlar süresiz greve gitti

Yargıçlar maaşlarında ve çalışma koşullarında iyileştirme talep ediyor

DAKAR (AA) - Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nde (KDC) hakimlerin süresiz greve gittiği bildirildi.

Ulusal basındaki haberlere göre, daha iyi bir maaş ve çalışma koşulları talep eden yargıçlar, hükümet taleplerini karşılayana kadar greve gitme kararı aldı.

Kongo Özerk Yargıçlar Birliği yetkilileri, hakimlerin sürekli tehdit altında yaşadığını, hükümetten görev yüklerini de azaltmalarını talep ettiklerini aktardı.

Yargıçlar Yüksek Konseyi, temmuz ayında hükümete maaş ve ek ödeme tekliflerini sunmuştu.

Hakimler, talepleri kabul edilene kadar mahkemelerde görev yapmayacaklarını belirtiyor.

Diğer yandan, yargıçların bir temsilcisinin Adalet Bakanıyla gün içinde görüştüğü öğrenildi.

KDC'de, adalet sistemi insan hakları örgütleri tarafından yozlaşmış olmakla suçlanıyor.

Eski cumhurbaşkanı Joseph Kabila, 2018'de yolsuzlukla suçlanan 250 hakimi görevden almıştı.



Gündem Haberleri

KAHVEHANE MÜDAVİMLERİNE YARGITAY’DAN KÖTÜ HABER
AFRİKA'NIN BELALISI TÜRKİYE'YE GÖRÜNTÜLENDİ
Bir günde 10 bin yolcu! Türkiye'nin en yeni metrosu
SOSYAL MEDYANIN YENİ FENOMENİ
Haluk Levent’e Karşılıksız Çek Cezası: 70 Milyon TL