Kongo Cumhuriyeti'ndeki şiddet olayları

Kasai Central yetkilisi Kande:- "Ülkenin orta kesiminde faaliyet gösteren silahlı gruba mensup 43 milis serbest bırakıldı"

KINŞASA (AA) - Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nde tutuklu 43 milisin salıverildiği belirtildi.

Ülkenin güneyindeki Kasai Central bölgesinin yöneticisi Alex Kande, AA muhabirine açıklamasında, "Ülkenin orta kesiminde faaliyet gösteren silahlı gruba mensup 43 milis, Kananga kentinde serbest bırakıldı." dedi.

Kande, kararın, bölgede huzuru ve sosyal diyaloğu oluşturmak adına alındığını bildirdi.

Sivil toplum kuruluşu üyesi Jean Rene Mfwanba ise söz konusu silahlı grubun kenti ateşe verme tehdidinde bulunduğu için milislerin salıverildiğini ileri sürdü.

Milisler, geçen ağustosta güvenlik güçlerince öldürülen Kamwena Nsapu adlı liderlerinin intikamını almak için ülkenin orta kesiminde zaman zaman saldırılar düzenliyor.

Kasai Central'de kamu kurumlarını hedef alan silahlı grup, bölgede onlarca kişinin ölümünden sorumlu tutuluyor.

AA

Gündem Haberleri

KAHVEHANE MÜDAVİMLERİNE YARGITAY’DAN KÖTÜ HABER
AFRİKA'NIN BELALISI TÜRKİYE'YE GÖRÜNTÜLENDİ
Bir günde 10 bin yolcu! Türkiye'nin en yeni metrosu
SOSYAL MEDYANIN YENİ FENOMENİ
Haluk Levent’e Karşılıksız Çek Cezası: 70 Milyon TL