İran üzerinden gelen doğalgazın önce azaltılması, sonra tamamen kesilmesi, bugün de kısmen açılması akıllarda soru işaretine yol açtı. Konya Kömürcüler Derneği Başkanı A. Vehbi Soydemir yaptığı açıklamada “Bu işin böyle olacağı belliydi. Doğalgaz tamamen dışa bağımlı bir ürün. İstedikleri fiyatı koyarlar, istedikleri zaman keserler. Ülkemizde 9 günlük gaz stoku kaldığı yönünde haberleri hep beraber izledik. İzliyoruz. Durum böyle iken halkımıza doğalgaz dayatmasına bir anlam veremiyoruz. Doğalgazı mecbur kılmaya çalışan çevreler bir açıklama yapmak zorundadırlar” dedi.
Bu konudaki görüşlerini defalarca kamuoyuyla paylaştıklarını, doğalgaz dayatmasının yanlış olduğunu her defasında dile getirdiklerini de belirten Soydemir "Dernek olarak halkımızı tekelci anlayışın insiyatifine bırakmayacağız. İsteyen kömür kullanacak, isteyen, imkanı olursa cebine güvenen gaz alacak. Dayatma yapamıyacaklar. Gaz mecburiyeti konusunda davalar açtık. Bu yanlışın da düzeltileceğine ve MÇK kararının iptal edileceğine eminiz. Son günlerde yaşanan olaylar (Üst üste gelen zamlar ve vanaların kesilmesi) bizim ne kadar haklı olduğumuzu ortaya koymuştur" açıklamasına yer verdi.
Memleket