Kömürcüler günah keçisi ilan edildi

Kömürcüler son zamanlarda hava kirliliğiyle ilgili haberlerde sektörü rencide edici ifadeler olduğunu kaydettiler...

Konya Kömürcüler Dayanışma ve Çevre Bilincini Geliştirme Derneği Başkanı A. Vehbi Soydemir gazetemize yaptığı açıklamada son zamanlarda hava kirliliğiyle ilgili haberlerde kömür sektörünü rencide edici ifadeler olduğunu kaydederek “Hava kirliliği olgusunda sektör olarak üzeremize gelindiğini, adeta günah keçisi olarak görüldüğümüzü düşünüyor ve bu konudaki rahatsızlığımızı her vesile ile beyan ediyoruz” dedi. Konya kömür üreticileri ve satıcıları olarak Mahalli Çevre Kurulu’nda alınan tüm kararlara uyduklarını ifade eden Soydemir “Satılan ve göz önünde bulundurulan kömürlerin olumsuz bir etkisi olmadığını ısrarla vurguluyoruz. Buna karşılık, civar mahallerde, kaçak yollarla Konyamız’a giren, ucuz olduğu için de halkımızın satın almakta bir beis görmediği kömürler, denetim yapılmaması veya yetersiz oluşu sebebiyle sorun olmaktadır. Bu yönde belediye ve çevre denetim ekiplerinin yetersizliğini sorgulamak, araştırma yapmak gerekir” dedi. Soydemir doğalgaz abone sayısının artmasına rağmen hava kirliliğinin de arttığına dikkat çekerek meselenin sadece doğalgaz-kömür arasında yapılacak bir tercihe indirgenemeyeceğini, daha detaylı araştırma ve analizler yapılması gerektiğini vurguladı. Memleket

Yerel Haberleri

Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?