Keşmir'de sokağa çıkma yasağı ilan edildi

YENİ DELHİ (AA) - Hindistan'ın kuzeyindeki Cammu Keşmir'de dün 2 kişinin ölümüyle sonuçlanan protestoların ardından eyalette sokağa çıkma yasağı...

YENİ DELHİ (AA) - Hindistan'ın kuzeyindeki Cammu Keşmir'de dün 2 kişinin ölümüyle sonuçlanan protestoların ardından eyalette sokağa çıkma yasağı ilan edildi.

Sokağa çıkma yasağıyla beraber eyalet başkenti Srinagar ve birçok kentte bazı kamu binalarının yanı sıra iş yerleri de kapatılırken üniversitelerdeki sınavlar da ertelendi.

Bölgede devriye gezen polis, halkı evlerinden çıkmamaları konusunda uyardı.

Polisin pazar günü Pulwama'da bir direnişçinin evini kordon altına almasının ardından çevre halkı Hindistan karşıtı protesto başlatmıştı. Polisin protestoculara ateş açması sonucu 2 genç hayatını kaybetmiş, biri ağır 7 kişi yaralanmıştı.

İngiltere'den 1947 yılında bağımsızlıklarını kazanan Hindistan ve Pakistan, Keşmir nedeniyle 1948, 1965 ve 1971'de 3 kez savaşmıştı. Hindistan, Pakistan'ı, Cammu Keşmir eyaletinde saldırılar düzenlemeleri için çeşitli grupları silahlandırmakla suçluyor. Cammu Keşmir'deki şiddet olaylarında 70 binden fazla kişinin yaşamını yitirdiği düşünülüyor.

Hindistan, Müslümanların çoğunlukta olduğu Cammu Keşmir'de yarım milyon asker bulunduruyor.


AA

Gündem Haberleri

15 Temmuz’un 10’uncu yılında Türkiye’nin birçok kentinde anma etkinlikleri düzenlenecek
Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı
700 DİRİ FAY NE ANLAMA GELİYOR?
CİMRİLİK BOŞANMA SEBEBİ SAYILDI
IBAN MAĞDURLARINA MÜJDE