Çocuğunun sağlığından endişe eden baba, ilk gittiği hastaneye yakın olan ikinci hastanede de hiçbir şey yapılmadan geri gönderildi.
Önceki akşam saatlerinde İşgalaman Mahallesi'ndeki evlerinin yakınındaki tarlada oyun oynayan Kezban Nur Güvercin'in (4), sağ elinin işaret parmağını kene ısırdı. Baba Mehmet Güvercin, kızı Kezban Nur Güvercin’in parmağına yapışan keneyi kendi yöntemiyle çıkardıktan sonra çöpe attı. İnsanların Kırım Kongo Kanamalı Ateşi hastalığından hayatlarını kaybetmelerinden korkan baba Mehmet Güvercin, kızını hastaneye götürdü. Yeşil kartı olan baba Mehmet Güvercin, burada doktorların küçük kızını, parmağına pansuman yapıldıktan 2 gün sonrasına Meram Tıp Fakültesi Hastanesi'ne sevk ettiğini iddia etti. Kızının sağlığından endişe eden baba Mehmet Güvercin, kızını bu sefer de ilk hastaneye çok yakın olan ikinci bir hastaneye kendisine eşlik eden gazetecilerle birlikte götürdü. Sıra numarası aldıktan sonra kızını acil servisi doktoruna gösteren baba, burada ikinci kez hayal kırıklığına uğradı. Baba Güvercin, kızının yaşının 16 yaşından küçük olması sebebiyle bakamayacaklarını söyleyen doktorların, kızlarını 5 dakika önce geldikleri hastaneye götürmelerini söylemesi üzerine çaresiz kaldı. Kızının parmağındaki keneyi kendisinin çıkardığını söyleyen Mehmet Güvercin, "Kızımı hastaneye getirdim bakmıyorlar. Bir saat sırada bekledim, bana pazartesiye gün atıyorlar. Bilmeden keneyi çıkardım. Buraya getirdim, parmağına bir şeyler sürdüler o kadar" şeklinde konuştu