İl Sağlık Müdür Vekili Dr. İbrahim Akyürek 13 Ağustos tarihinde “Kene Vakası” başlıklarıyla çıkan haberlerle ilgili açıklama yaptı. Kene Vakası haberlerinden sonra gerekli inceleme ve araştırmaları yaptıklarını söyleyen Dr. İbrahim Akyürek, Kezban Nur Güvercin isimli 4 yaşındaki hastanın 11 Ağustos 2007 Cumartesi günü saat 22:55’de Dr. Faruk Sükan Doğum ve Çocuk Hastanesi Çocuk Acil Servisine kene ısırması nedeniyle getirildiğini, hasta yakınının verdiği bilgilere göre de hastanın parmağına yerleşen kenenin hastanın babasının tarafından kendi yöntemleriyle çıkarılarak çöpe atıldığını belirtti. Bunun üzerine hastanın parmağına pansuman yapıldığını ve hasta yakınlarına Kırım Kongo Kanamalı Ateş Hastalığı ile ilgili gerekli bilgileri verdiklerini ifade eden Akyürek, konuyla ilgili olarak Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün yazısı ile vücudundan kene alınan vatandaşların hastaneye yatırılmasına ve tahlil yapılmasına gerek olmadığı, kenenin çıkarıldığı yere antiseptik uygulamasının uygun olduğunu vatandaşların kendilerini 10 gün süreyle izlemeleri; ani başlayan ateş, baş ağrısı yoğun halsizlik, bulantı kusma gibi şikâyetlerin olması halinde sağlık kuruluşuna müracaat etmelerinin daha uygun olduğunu kaydetti. Akyürek ayrıca genelgede belirtilen hususlardan yola çıkarak, takip edilen prosedür ve uygulamalarda herhangi bir eksiklik ya da yanlışlık olmadığını da sözlerine ekledi. Memleket
Kene vakasında kusur yokmuş
İl Sağlık Müdür Vekili Dr. İbrahim Akyürek 13 Ağustos tarihinde “Kene Vakası” başlıklarıyla çıkan haberlerle ilgili açıklama yaptı.
Yerel Haberleri
Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?