Karısını öldüren katile tedavi cezası

Konya'da 17 yaşındayken, 16 yaşındaki karısını öldüren cinayet zanlısına, ceza-i ehliyeti yok raporu verildi

Konya'da 17 yaşındaki bir genç, dini nikahlı 16 yaşındaki eşini gözün dışarıda diyerek öldürmesi nedeniyle suçlu bulundu ancak ceza-i ehliyeti olmadığı yönünde rapor gelince tedavi edilip, serbest bırakılmasına karar verildi.

Konya 2. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen eş cinayeti davasının karar duruşması yapıldı. Duruşmaya tutuklu sanık Ü.Ö., yakınları ve avukatı katıldı. Mahkeme heyeti sanık hakkında tüm delillerin toplandığını ve ceza-i ehliyetiyle ilgili raporun geldiğini belirterek savcıdan esasa ilişkin mütalaasını istedi. Savcı, sanığın dini nikahlı 16 yaşındaki eşini öldürdüğünün belirli olduğunu, ancak İstanbul Adli Tıp Kurumu 6. İhtisas Dairesi tarafından ceza-i ehliyetinin olmadığı yönünde rapor verilmesi nedeniyle tedavi edilmesini talep etti. Sanık avukatı da, savcının mütalaasına katıldıklarını ifade etti. Son sözü sorulan sanık Ü.Ö, "Söyleyecek bir şeyim yok" dedi.

Mahkeme heyeti, sanığın cinayetten suçlu bulunduğunu ancak 6. İhtisas Dairesi tarafından verilen rapora göre ceza-i ehliyetinin olmadığına değindi. Heyet, cinayet suçundan tahliye ettiği sanığın, belirlenecek bir sinir ve ruh sağlığı hastanesinde tedavi edilmesine karar verdiklerini açıkladı.

Olay, 8 Haziran 2008'de merkez Meram ilçesi Küçük Aymanas Mahallesi Argıthan Sokak No 15'te meydana gelmişti. Ü.Ö. (17), 2 ay önce kaçırdığı Rukiye Azat (16) ile dini nikahlı olarak yaşamaya başlamıştı. Ü.Ö, eşi Rukiye Azat'ı, "Gözü dışarıdaydı, namusumu temizledim" diyerek boğazını kesip öldürmüştü.

POLİS-ADLİYE Haberleri

Gazeteci Ali Çağatay tutuklandı: İBB yöneticisi paylaşımı sonrası cezaevinde
Kocaeli'de özel harekatlı fuhuş operasyonu! Yüzlerini tişörtle kapattılar
Ankara'da 225 gözaltı, 178 tutuklama
Yatırım Vaadiyle 1,5 Milyar Liralık Vurgun İddiası
Bergama'da İş Yerinde Silahlı Saldırı: 1 Kişi Hayatını Kaybetti