Türkiye Kamu Sen Konya İl Temsilcisi Sadi Eriş, Resmi Gazete’de yayınlanan Milli Eğitim Bakanlığının atamaları hakkındaki yönetmelik hakkında basın toplantısı düzenledi. Kamu Sen Konya İl Başkanlığı binasında düzenlenen basın toplantısında Eriş, 13 Nisan 2007 tarihli resmi gazetede yayınlanan Milli Eğitim Bakanlığı’nın atamaları hakkındaki yönetmelik hakkında değerlendirmeler yaptı. Söz konusu yönetmeliğin bireyler arası eşitliği ortadan kaldıracağı söylenen Eriş “Bu yönetmelik, idari belirliliği ve şeffaflığı hiçe sayan fiili bir durum olup, bireyler arası eşitliği ortadan kaldırmaktadır. Düzenlenen yönetmeliği gayri hukuki olarak değerlendiriyoruz.” şeklinde konuştu.
Yapılan atamalarda okul müdürlerinin ve Milli Eğitim müdürlüklerinin görüşleri alınmasına rağmen, atamalarda farklı isimlerin ortaya çıkmasını da eleştiren Eriş “Bu da gösteriyor ki baskılar sonucu okul müdürleri çağrılarak okulda teklif edilen isimler, ilçelerde, hatta il atama şubelerinde değiştirilmiştir. Kurallara uygun yapılmayan atamalar yandaş ayrımcılığı ortaya çıkartır” dedi. M. Emin Yumuşak-Memleket