MHP Konya Milletvekili Mustafa Kalaycı, Konya'nın sağlık üssü yapılacağı söylemlerine karşı kentin merkez ve ilçelerinde sağlık problemleriyle karşılaşıldığını söyledi.
Sağlık Bakanı Recep Akdağ'ın cevaplaması için soru önergesi veren gönderen Milletvekili Mustafa Kalaycı, sağlık alanında Konya'ya gerekli önemin verilmediğini ifade etti. Kentin bir "sağlık üssü" haline getirilmesi söylemlerinin havada kaldığını öne süren Kalaycı, "Bugün itibariyle merkez ve ilçeler ile beldeler ve köylerde bulunan sağlık birimlerinin birçoğu, uzman doktor, doktor, ebe, hemşire, sağlık personeli, tıbbi araç ve cihaz sorunları ile karşı karşıya bulunuyor. Konya'da mevcut durum itibariyle kanser hastalarının tedavilerinin yapılacağı bir hastane yok. Meram Tıp Fakültesi ile Numune Hastanesinin Onkoloji kliniklerinde uzman yetersizliği nedeniyle hastalar Ankara ve diğer illere gitmek zorunda kalıyor. En kısa zamanda bu sorunların çözülmesini istiyoruz." dedi.
Yalıhüyük ilçesinin sağlık ocağı olmasına rağmen içerisinde doktoru olmadığını savunan Kalaycı, ilçenin doktor ve sağlık personeli ihtiyacının kısa sürede karşılanması gerektiğini kaydetti.