Kadir Özkaya, Anayasa Mahkemesi Başkanlığına Seçildi

Yüksek yargıda gerçekleşen seçim maratonunun ilk ayağında Kadir Özkaya, Anayasa Mahkemesi'nin 19. Başkanı oldu.

Türkiye'nin yüksek yargısında önemli bir değişim yaşandı. Anayasa Mahkemesi'nin 18. Başkanı Zühtü Arslan'ın 12 yıllık görev süresinin Nisan ayında dolmasıyla başkanlık seçimi süreci başladı. Bu süreçte, 15 üyeden 9'unun desteğini alan Kadir Özkaya, Anayasa Mahkemesi'nin 19. Başkanı olarak seçildi. Rakibi Yusuf Şevki Hakyemez ise 6 oyda kaldı.

Kadir Özkaya kimdir?

Kadir Özkaya, 12 Ağustos 1963 tarihinde Tarsus'ta doğdu. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü'nden mezun olduktan sonra çeşitli kamu kurumlarında görev aldı. 1991'de başladığı idari yargı hâkimlik stajını tamamladıktan sonra Danıştay tetkik hâkimliğine atandı.

Anayasa Mahkemesi raportörlüğü görevini sürdürürken, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu tarafından Danıştay üyeliğine seçildi. 2014'te Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından Anayasa Mahkemesi üyeliğine getirildi.

Evli ve iki çocuk babası olan Özkaya, 21 Mart'ta yapılan seçimde Zühtü Arslan'ın yerine Anayasa Mahkemesi'nin yeni başkanı olarak seçildi. Bu atama, Türkiye'nin yüksek yargısında önemli bir dönüm noktası olarak kaydedildi.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.

Politika Haberleri

12. YARGI PAKETİ TBMM’DE
İzmir CHP’de Gece Yarısı Operasyonu: İl Başkanlığında Arbede!
CHP'DE BUNU YAPAN YANDI
5 BELEDİYE BAŞKANINDAN MANSUR YAVAŞ RESTİ
Bakan Göktaş’tan Nefret Söylemine Sert Tepki: Hukuki Süreç Başlatıldı