İsveç'te siyahilere hakaret edene ceza

Sosyal medya hesabından "Ormandan çıkmış zenci" ifadesini kullanan bir kişi, 40 gün hapis cezasına çarptırıldı

STOCKHOLM (AA) - İsveç'in Alingas kentinde yaşayan 66 yaşındaki bir kişiye, siyahilere hakaret etmekten 40 gün hapis cezası verildi.

Alingsas Bölge Mahkemesinden yapılan açıklamada, 66 yaşındaki bir kişinin, sosyal medya hesabından siyahileri aşağılamak amacıyla "Ormandan çıkmış zenci" ifadesini kullandığı belirtildi.

Açıklamada, şüphelinin paylaşımları nedeniyle nefret suçu işlediği ve 40 gün hapis cezasına çarptırıldığı bildirildi.

Mahkemenin bu cezayı yaklaşık 200 avro para cezasına çevirdiği ifade edildi.

AA

Gündem Haberleri

215 YENİ DİRİ FAYIMIZ OLDU
6 ŞİRKETE EL KONULDU
KAHVEHANE MÜDAVİMLERİNE YARGITAY’DAN KÖTÜ HABER
AFRİKA'NIN BELALISI TÜRKİYE'YE GÖRÜNTÜLENDİ
Bir günde 10 bin yolcu! Türkiye'nin en yeni metrosu