İstanbul'daki "saadet zinciriyle" dolandırıcılık iddiası

İran uyruklu 8 şüpheli adliyeye sevk edildi

İSTANBUL (AA) - İstanbul'da kurdukları "kozmik enerji" şirketinin hisselerinden kar payı vermek maksadıyla oluşturdukları saadet zinciri yapılanmasıyla yaklaşık 60 kişiyi dolandırdıkları iddiasıyla gözaltına alınan İranlı 8 kişi adliyeye sevk edildi.

Asayiş Şube Müdürlüğü Yankesicilik ve Dolandırıcılık Büro Amirliği ekiplerince 4 Şubat'ta düzenlenen operasyonda gözaltına alınan 8 şüphelinin emniyetteki işlemleri tamamlandı.

Şüpheliler işlemlerinin ardından Çağlayan'daki İstanbul Adliyesine sevk edildi.

- Saadet zinciri yapılanmasıyla dolandırıcılık

Gözaltına alınan şüphelilerin kurdukları "kozmik enerji" şirketine para yatıranlara, ana paranın yüzde 10'u oranında aylık kar payı verdikleri, şirkete yeni üye kazandıranlara da ek ödeme yaparak vatandaşları dolandırdıkları tespit edilmişti.

Şüphelilerin güven kazanmak için para yatıran kişilere 3-4 ay ödeme yaptıkları daha sonra telefonlarını değiştirerek iletişimlerini kestikleri belirlenmişti.

Gündem Haberleri

215 YENİ DİRİ FAYIMIZ OLDU
6 ŞİRKETE EL KONULDU
KAHVEHANE MÜDAVİMLERİNE YARGITAY’DAN KÖTÜ HABER
AFRİKA'NIN BELALISI TÜRKİYE'YE GÖRÜNTÜLENDİ
Bir günde 10 bin yolcu! Türkiye'nin en yeni metrosu