İranlı mülteciler Konya'ya getirildi

Ankara'da Birleşmiş Milletler Mülteciler Başkomiserliği önünde gerçekleşen oturma eyleminde gözaltına alınan İranlı mültecilerden 30'u Konya'ya getirildi

Konya'dan Ankara'ya giderek Birleşmiş Milletler Mülteciler Başkomiserliği önünde oturma eylemine katılan ve gözaltına alınarak Konya'ya tekrar gönderilen 30 İranlı mülteci hastaneye getirilerek sağlık kontrolünden geçirildi. Türkiye genelinde bin 200 civarında olan ve üçüncü bir ülkeye geçmek isteyen İranlı mültecilerden, aralarında çocuk ve kadınların da bulunduğu 130 kişi dün Ankara'da Birleşmiş Milletler Başkomiserliği önünde oturma eylemi yapmak istedi. Güvenlik güçleri tarafından yaptıkları eylemin kanun dışı olduğu gerekçesiyle dağılmaları konusunda uyarılan mülteciler dağılmamaları üzerine gözaltına alındı. Gözaltına alınan mülteciler geldikleri illere yollanırken, Konya'dan giden ve gözaltına alınarak geri gönderilen 30 mülteci Numune Hastanesi'ne getirilerek sağlık kontrolünden geçirildi. Mülteciler, burada kendilerine savaş suçlusu gibi davrandıklarını belirttiler.


 


 

Yerel Haberleri

Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?