İran'da "Küresel Emperyalizme Karşı Milli Mücadele Günü"

TAHRAN (AA) - İran'da "Küresel Emperyalizme Karşı Milli Mücadele Günü" dolayısıyla başkent Tahran'daki eski ABD Büyükelçiliği önünde gösteri düzenlendi.ABD...

TAHRAN (AA) - İran'da "Küresel Emperyalizme Karşı Milli Mücadele Günü" dolayısıyla başkent Tahran'daki eski ABD Büyükelçiliği önünde gösteri düzenlendi.

ABD Büyükelçiliğinin üniversite öğrencileri tarafından kuşatılmasının 37'nci yıl dönümünde düzenlenen gösteriye ağırlıklı olarak ortaokul ve lise öğrencileri katıldı.

Göstericiler ABD, İngiltere ve İsrail aleyhine sloganlar atarak bu ülkelerin bayraklarını ateşe verdi.

İran'da 4 Kasım 1979 tarihinde, ülkede "casus yuvası" olarak adlandırılan ABD Büyükelçiliği, üniversite öğrencileri tarafından kuşatılmış, bazı elçilik çalışanları rehin alınmıştı. Bu olayın ardından iki ülke arasındaki diplomatik ilişkiler kopmuştu.

AA

Gündem Haberleri

15 Temmuz’un 10’uncu yılında Türkiye’nin birçok kentinde anma etkinlikleri düzenlenecek
Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı
700 DİRİ FAY NE ANLAMA GELİYOR?
CİMRİLİK BOŞANMA SEBEBİ SAYILDI
IBAN MAĞDURLARINA MÜJDE