İran Suriye'de ölen milislerin ailelerine vatandaşlık verecek

İSTANBUL (AA) - İran'ın ülke içi ya da dışındaki çatışmalarda hayatını kaybeden yabancı uyruklu görevlilerin ailelerine vatandaşlık vereceği bildirildi.İran'ın...

İSTANBUL (AA) - İran'ın ülke içi ya da dışındaki çatışmalarda hayatını kaybeden yabancı uyruklu görevlilerin ailelerine vatandaşlık vereceği bildirildi.

İran'ın yarı resmi Tasnim ajansında yer alan haberde, mecliste bugün kabul edilen kanuna göre, 1980-88 arasındaki İran-Irak savaşı sırasında ya da daha sonra yetkili makamlar tarafından ülke içi ya da dışında atandığı bir görev sırasında "şehit" olan yabancı uyruklu görevlilerin eşi, çocuğu, anne ve babalarına başvuru süresinden en geç 1 yıl içinde vatandaşlık verileceği belirtildi.

Tahran yönetimi, Pakistan ve Afganistan asıllı çok sayıda milisi Devrim Muhafızları Ordusu bünyesinde Suriye'de Beşşar Esed rejiminin yanında savaşa gönderiyor.

Bazı Batılı medya kuruluşlarında yer alan haberlerde, Zeynebiyyun ve Fatimiyyun Tugayları çatısı altında görev yapan milislerin vatandaşlık karşılığında Suriye'ye gönderildiği iddia edilmişti.

AA

Gündem Haberleri

15 Temmuz’un 10’uncu yılında Türkiye’nin birçok kentinde anma etkinlikleri düzenlenecek
Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı
700 DİRİ FAY NE ANLAMA GELİYOR?
CİMRİLİK BOŞANMA SEBEBİ SAYILDI
IBAN MAĞDURLARINA MÜJDE