Irak'ta kaçırılan siviller serbest bırakıldı

BAĞDAT (AA) - Irak'ın başkenti Bağdat'ta kaçırılan 7 aktivistin serbest bırakıldığı bildirildi.Irak İçişleri Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada,...

BAĞDAT (AA) - Irak'ın başkenti Bağdat'ta kaçırılan 7 aktivistin serbest bırakıldığı bildirildi.

Irak İçişleri Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada, kimliği henüz belirlenemeyen kişiler tarafından kaçırılan öğrencilerin serbest bırakıldığı belirtildi.

Bağdat Polis Devriye Müdürü Mueyyed Temimi, AA muhabirine yaptığı açıklamada, "Öğrencilerin saat 01.30'da Bağdat'a bağlı Taci bölgesinde gözleri ve elleri kapalı şekilde sokağa bırakıldıkları ihbarını aldık. Olay yerine gidip öğrencileri aldık ve ailelerine teslim ettik." dedi.

Serbest bırakılanlar arasında bulunan Hamza Ali ise iki gün elleri ve gözleri kapalı şekilde aralıksız işkenceye maruz kaldıklarını iddia etti.

Ali, kendilerini kaçıranların bir daha gösterilere katılmamalarını istediklerini dile getirdi.

Bağdat'ın merkezindeki Bettavin bölgesinde kimliği belirsiz silahlı gruplar, üniversite öğrencisi de olan 7 aktivisti kaçırmıştı. Irak'ın güney illerinden üniversite eğitimi için Bağdat'ta kaldıkları bir apartman dairesinden kaçırılan öğrencilerin her cuma reform talebiyle yapılan hükümet karşıtı gösterilere katıldığı biliniyor.

Öğrencileri kaçıran tarafın Şii milis güçlerine bağlı gruplardan biri olduğu iddia ediliyor.

AA

Gündem Haberleri

Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı
700 DİRİ FAY NE ANLAMA GELİYOR?
CİMRİLİK BOŞANMA SEBEBİ SAYILDI
IBAN MAĞDURLARINA MÜJDE
215 YENİ DİRİ FAYIMIZ OLDU