Irak'ta gösteriler

Bağdat'ta yüzlerce kişi, ülkedeki yolsuzluklarla mücadele edilmesi için gösteri düzenledi

BAĞDAT (AA) - Irak'ın başkenti Bağdat'ta, ülkedeki yolsuzluklarla mücadelesi edilmesi için düzenlenen gösteriye yüzlece kişi katıldı.

Bağdat'ın merkezindeki Tahrir Meydanı'nda toplanan yüzlerce kişi, devlet yetkililerinin bulaştığı yolsuzluklarla mücadele edilmemesini eleştirerek, gösteri düzenledi.

Göstericilerden Selam Ahmed, AA muhabirine, yolsuzluk yapanların devletten daha güçlü duruma geldiğini söyledi.

"Kimse onları yargılamaya cesaret edemiyor. Yargı da zayıfladı ancak suçsuz ve güçsüz olanların peşinde." diyen Ahmed, şöyle konuştu:

"Musenna kentindeki yargı, mendil çalan çocuk hakkında hapis cezası verirken, milyarlarca dolar yolsuzluk yapan iktidardaki Dava Partisi mensubu eski Bakan Abdulfelah es-Sudani'yi serbest bıraktı."

Irak yargı yönetimi, 2011 yılında yolsuzluk yapan eski Ticaret Bakanı Abdulfelah Sudani hakkında 7 yıl hapis cezası vermişti. Sudani, daha sonra kefaletle serbest bırakılmıştı. Kararın ardından Sudani Irak'ı terk etmişti.

Bağdat'ın yanı sıra ülkenin güney illerinde de yolsuzluklarla mücadele edilmesi için gösteriler düzenlendi.

AA

Gündem Haberleri

15 Temmuz’un 10’uncu yılında Türkiye’nin birçok kentinde anma etkinlikleri düzenlenecek
Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı
700 DİRİ FAY NE ANLAMA GELİYOR?
CİMRİLİK BOŞANMA SEBEBİ SAYILDI
IBAN MAĞDURLARINA MÜJDE