Maliye Bakanlığı'nın kamu harcamalarına ilişkin incelemeleri, yeşil kart kullanımında, özel eğitim ve iyileştirme merkezine, kamuda özel güvenlik, yemek ve temizlik firmalarından özel hastanelere, kadar birçok alanda mevzuata aykırı işlemlerle devletten haksız yere milyonlarca lira para alındığını ortaya koydu. Maliye'nin kamu harcamalarıyla ilgili denetimlerine göre yeşil kart uygulaması suiistimal uygulaması oldu.
Sağlık Bakanlığı’nın istatistiklerine göre Türkiye’de 10 milyon 15 bin 645 kişi Yeşil Kart sahibi. Ülke genelinde olduğu gibi Konya’da da inceleme altına alınan Yeşil Kartlılar arasında gerçekten hak sahibi olmadığı tespit edilen 150 bin kişinin kartı iptal edildi. Konya'da bugüne kadar 400 binden fazla kişiye Yeşil Kart verildiği belirtildi.
Konya, yeşil kartta haksız ödemede 36.6 oranıyla ilk sırada yer aldı.
YEŞİL KART SONA ERİYOR
Hiçbir sosyal güvencesi olmayan kişilere verilen Yeşil Kart, 2010 yılı itibariyle kalkacak. Bu kişiler genel sağlık sigortası kapsamına alınacak.
Memleket