Türkiye Diyanet ve Vakıf Hizmetleri Kolu Diyanet ve Vakıf Çalışanları Sendikası (Diva-Sen) Genel Başkanı Hüseyin Demirci, diyanet çalışanlarının hak ettikleri ekonomik haklarının en kısa zamanda düzeltilmesi gerektiğini söyledi.
Diva-Sen Genel Merkez binasında yapılan basın toplantısında konuşan Genel Başkan Hüseyin Demirci, Diyanet İşleri Başkanlığının ve personelinin karşılanması gereken talepleri ve çözüm bekleyen sorunları olduğunu belirterek, "Bunlardan en önemlisi zaman zaman gündeme gelen ama bugüne kadar gerçekleşmeyen 'Teşkilat Yasasının' bir an önce kanunlaşması. Diyanet İşleri Başkanlığı çalışanlarının, toplumumuza vereceği din hizmetlerinin daha aktif ve daha verimli olması açısından zaruriyet arz etmektedir. Teşkilat yasasının çıkışı Diyanet İşleri Başkanlığı'nın iç mevzuat ve dış baskılarıyla keyfi idare edilmesine son verecektir. Diyanet çalışanlarının hak ettikleri ekonomik haklarının en kısa zamanda düzeltilmesi gerekmektedir. Toplumun her kesimine günün her saatinde hizmet etmesi istenen diyanet çalışanlarının fazla çalışmaları her zaman göz ardı edilmiştir. İçinde bulunduğumuz Ramazan ayı bunun en güzel göstergesidir. Bu dönemde günün 18 saatini çalışan Diyanet İşleri Başkanlığı mensubuna bir saatlik bile fazla mesai ödenmemektedir. Diyanet İşleri Başkanlığı personeline en azından 300 YTL ek ücret verilmeli ki, diğer kurumlarla eşit bir ücret alır duruma gelsin" dedi.