İl Genel Meclisi Ekim ayı toplantısını yapmak üzere, yarın saat 14.00’de Meclis Başkanı Ali Selvi başkanlığında toplanacak. İl Genel Meclisinin Ekim ayı toplantılarının en önemli gündemini Konya’da meydana gelen depremler oluşturacak.
Ekim ayında yapılacak olan toplantılarda, son günlerde meydana gelen depremler ile devamındaki artçı depremlerin vatandaşlarımız üzerindeki olumsuz etkileri dikkate alınacak. İl Genel Meclisi’nden yapılan yazılı açıklamada şu ifadelere yer verildi: Kanunların İl Özel İdaresine verdiği yetkiler dâhilinde, doğal afetlerin zararlarını en aza indirmek amacıyla, İlimizin özellikleri de dikkate alınarak gerekli afet ve acil durum planlarının yapılması, ekip ve donanımın oluşturulması ve diğer acil durum planlarının çıkarılarak, kurumlar arası koordinasyonun sağlanması, ilgili Bakanlık, Kamu Kuruluşları, Sivil Toplum Kuruluşları, Üniversite ve Belediye Başkanlıklarının da görüşleri alınarak, yapılacak planlar doğrultusunda, halkın eğitimi için alınacak önlemler ile kurumlararası yapılacak ortak programlar görüşülecek. Toplantıda ayrıca, Selçuklu İl Genel Meclis Üyesi Fikret Seyfi KAÇAR’ın başkanlığındaki Meclis Milli Eğitim Komisyonu, 10.09.2009 tarihinde Konya’da meydana gelen 4.5 şiddetindeki öncü depremler ile başlayıp halen devan etmekte olan artçı depremler sonucu okul binalarımızda meydana oluşan çatlak ve deformasyonlar nedeniyle, Bayındırlık ve İskan Müdürlüğü, İl Özel İdaresi, Belediyeler, Üniversite ve İnşaat Mühendisleri Odasının da katılımı ile oluşturulacak komisyonlar marifetiyle, ilk etapta 130 okul binasında incelenme ve teknik çalışmaların yapılması yönünde Meclis Başkanlık Divanına önerge verecek. Yaklaşık 60 gündem maddesinin görüşüleceği toplantılarda ayrıca, İl Özel İdaresi yatırımlarına yön verecek olan 2010-2014 yıllarını kapsayan 4 yıllık Stratejik Planı ile Geleceğin Sporcuları Projesi, Sigarayı Bıraktırma Projesi, Türkiye Yazarlar Birliği Konya Şubesince Hazırlanan “Tanzimat’tan Günümüze Konya Sempozyumu” projesi, 108 yıllık Tarihi İl Genel Meclisi binasının bakım ve onarımı projesi, İl Özel İdaresi ve Karatay Belediyesi işbirliği ile yapılacak 56 derslikli 3 okul binası projesi, Akşehir, Çeltik, Yunak ilçelerine bağlı bazı Köylerin içmesuyu şebekelerindeki asbestli boruların değiştirilmesi ile Seydişehir, Bozkır, Derbent, Beyşehir ve Çumra ilçesine bağlı bazı köylerde içme suyu şebekelerinin yenilenmesi projesi, Bozkır, Yunak, Beyşehir, Çumra, Kadınhanı, Ahırlı, Çumra, Çeltik ve Sarayönü İlçelerine bağlı bazı köy yollarının bakım ve onarımlarının yaptırılması ve diğer konular görüşülecek. 5 gün sürecek meclis toplantıları 09 Ekim Cuma günü sona erecek.