Eğitim ve Bilim İş Görenleri (Eğitim-İş) Sendikası Konya Şube Sekreteri Ali Güler, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2005-2006 eğitim-öğretim yılında tüm Türkiye genelinde uygulanan ikili kitap sistemini, sendika binasında düzenlediği basın toplantısıyla değerlendirdi. Yeni programın öğretmenin sınıf içindeki rolünü azalttığını iddia eden Güler, savunduğu tezlerin doğruluğunu, eğitimle ilgili olarak yargıya intikal eden davaları örnek göstererek destekledi. İkili kitap sisteminin öğrencilerin ders yükünü daha da artırdığına savunan Güler, şöyle konuştu: Yeni sistem özellikle ilköğretim 1, 2 ve 3. sınıf öğrencilerinde kendi ödevini başkasına yaptırma düşüncesini geliştirmiştir. Hepsinden önemlisi, dershanelerin önemini daha da artıran bu sistem sebebiyle veliler, gelecek yıllarda bütçelerinden eğitim için ekstra paralar ayırmak zorunda kalacaklar. Bakanlık, sivil toplum örgütlerinin önerilerini dikkate alarak kitap basım ve içeriğinden dağıtımına kadar sistemde aksayan yönleri bir an önce gidermelidir.
Güler, eğitim fakültelerinde verilen eğitim eskiye dönük olduğunu hatırlatarak, “Geçen yıl stajyer olarak göreve başlayan arkadaşlarımız, mevcut sisteme alışmakta çok güçlük çektiler. Eğitim fakültelerinde verilen eğitim gözden geçirilerek günümüze uyarlanması zaruridir” dedi. Çetin Tofan-Memleket