Bakan Uraloğlu, yaptığı açıklamada demiryolu altyapısındaki mevcut gelişmelere ve gelecek hedeflerine dikkat çekti. Türkiye'nin demiryolu ağının 7 bin 274 kilometresinin elektrikli hale getirildiğini ve 8 bin 46 kilometresinin ise sinyalli sisteme dönüştürüldüğünü belirtti.
Demiryollarında 2028 hedefimiz 17 bin 287 kilometrelik ağ. Doğrudan hızlı trenle bağlı il sayımızı 11'den 27'ye çıkarıyoruz.
Bakan, demiryolu ağının hem uzunluk hem de teknoloji bakımından geliştirilmesine yönelik çalışmaların sürdüğünü vurguladı. Açıklanan 2028 hedefi, Türkiye'de yolcu ve yük taşımacılığında demiryollarının payını artırma ve daha modern, güvenli bir altyapı oluşturma vizyonunun bir parçası olarak değerlendiriliyor.
Mevcut Durum ve Gelecek Projeksiyonu
Bakan Uraloğlu'nun paylaştığı veriler, demiryolu hatlarında elektrifikasyon ve sinyalizasyon çalışmalarında önemli mesafe kat edildiğini gösteriyor. 2028 yılına kadar toplam ağ uzunluğunun 17 bin 287 kilometreye ulaştırılması, özellikle büyük şehirler arasındaki hızlı tren bağlantılarını güçlendirecek ve daha fazla ili yüksek hızlı tren ağına dahil edecek.