Olay, iki gün önce saat 05.30'da merkez Selçuklu ilçesi Alaaddin Bulvarı üzerinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, Osman Gürel'e (26) ait telefon bayisine cam olan giriş kapısını tekmeyle kırdıktan sonra giren bir kişi, vitrinde bulunan 4 maket cep telefonunu gerçek sanarak aldı. İş yerinin alarmının çalması üzerine şahıs, maket telefonları da alarak kaçtı. Alarm üzerine olay yerine gelen polis ekiplerinin, iş yeri sahibinin de gelmesiyle yaptığı incelemede 4 adet maket cep telefonu ile şarj aletinin çalındığı belirlendi.
Çevredeki MOBESE ve iş yerlerinin kamera görüntülerinden yola çıkılarak 20-25 yaşlarındaki şüphelinin kimliği tespit edildi. Hırsızlık Büro Amirliği ekipleri, hırsızlık şüphelisi M.K'yi olaydan iki gün sonra hırsızlık yaptığı iş yerine yakın bir parkta otururken yakaladı. Çaldığı maket cep telefonlarıyla birlikte gözaltına alınan M.K, gece saatlerinde Konya Numune Hastanesi'ne getirilerek sağlık kontrolünden geçirildi. Hastane çıkışında kendisine yöneltilen sorulara cevap veren M.K, "Telefonların maket olduğunu biliyordum. İnsanlara kızdığım için yaptım" diye konuştu. Sabıkası bulunmadığı öğrenilen zanlı, ifadesi alınmak üzere Asayiş Şube Müdürlüğü'ne götürüldü.