Hindistan'daki termik elektrik santralindeki kaza

Sıcak kül taşıyan borunun patlaması sonucu ölenlerin sayısı 22'ye çıktı

ANKARA (AA) - Hindistan'ın kuzeyinde bir elektrik santralinde sıcak kül borusunun patlaması sonucu hayatını kaybedenlerin sayısı 22'ye yükseldi.

BBC'nin haberine göre, Uttar Pradeş eyaletinin Unçhahar bölgesi yakınlarındaki termik santralde sıcak kül taşıyan borunun patlaması sonucu yaşamını yitirenlerin sayısı 22'ye çıktı. Kazada, yaklaşık 100 kişi de yaralandı.

Hindistan hükümetine ait Ulusal Termal Enerji Şirketinden (NTPC) yapılan açıklamada, patlamanın ardından yaklaşık 80 kişinin şirketin hastanesine kaldırıldığı, durumu ağır 10'dan fazla yaralının ise diğer hastanelere sevk edildiği açıklandı.

Açıklamada, patlama öncesinde "ani bir anormal ses" duyulduğu ve gaz ile su buharı sızıntısı yaşandığı bildirildi.

Şirket, patlamayla ilgi soruşturma başlattı.

Eyalet Polis Şefi Anand Kumar, yaptığı açıklamada, buhar kazanının alt tarafındaki borunun içinde biriken külün basınç yaparak patlamaya yol açmış olabileceğine işaret etti.

Uttar Pradeş Eyaleti Başbakanı Yogi Adityanath, patlamada hayatını kaybedenlerin ailelerinin tazminat alacağını belirtti.

AA

Gündem Haberleri

15 Temmuz’un 10’uncu yılında Türkiye’nin birçok kentinde anma etkinlikleri düzenlenecek
Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı
700 DİRİ FAY NE ANLAMA GELİYOR?
CİMRİLİK BOŞANMA SEBEBİ SAYILDI
IBAN MAĞDURLARINA MÜJDE