Ziraat Mühendisleri Odası Konya Şube Başkanı Hasan Hüseyin Motuk, yaptığı yazılı açıklamada, yaklaşık 6 yıldan beri içtenlikle ve samimi olarak yapmakta olduğum Türkiye'nin tarım başkenti Konya'nın Ziraat Mühendisleri Konya Şube başkanlığı görevini huzurlu bir şekilde bıraktığını belirtti.
''Bu seçim döneminde aday olmadığımı siz değerli meslektaşlarımla paylaşmak istiyorum'' diyen Motuk, açıklamasında şunları kaydetti:
Görev yaptığımız 3 dönem zarfında yaklaşık 6 yıl boyunca 400 üyeden 1400 üye sayısına ulaştık. Yine bu süre zarfında bütün maddi imkânsızlıklara ve engellemelere rağmen oda olarak, sahibi de olduğumuz bir mekâna geçtik. Tabii ki kuru bir mekan bize yetmezdi bu yüzden sadece mekânla kalmayıp odamızı hak ettiği teknolojik donanımla ve ihtiyaç duyulan personelle tamamladık. İlk yıllarda başladığımız ve bu günlerde çok faydasını da gördüğümüz kurumsallaşan bir oda olma yolunda da hızla ilerliyoruz. Gerekli teknolojik altyapıyı ve fiziki mekana ait problemlerimizi çözerken odamızın asli görevlerinden birisi olduğunu bildiğimiz meslek içi eğitimi ve mesleki yeterlilik kurslarını da bırakmamış bu konularda da üzerimize düşen görevleri yerine getirmişizdir. Bütün bunların yanı sıra gerek ulusal gerekse yerel, yazılı ve görsel basınla ilişkilerimizi koruyarak odamızın sesini sık sık duyurmayı da ihmal etmeden yolumuza devam ettik.
''YENİ BAŞKAN DA 'ACABA NE DERLER Kİ?' DİYE DÜŞÜNECEK BİRİ OLMASIN''
Türkiye'nin AB'ye üyelik sürecinde gıdanın öneminin arttığını, Ziraat Mühendisliği mesleğinin öneminin de hızla artmakta olduğunu vurgulayan Motuk, şöyle devam etti:
Vizyonumuz her zaman için geniş, görevimiz her zaman için mesleğimizin hak ettiği yerlere gelmesi yönünde olmalıdır. Şunu da söylemek isterim ki şube başkanlığı yaptığım süre boyunca özel sektörden gelmenin avantajını çok sık kullandık. Hiçbir hiyerarşik yapıda bulunmayarak 'acaba ne derler ki?' kaygısı olmadan odamızın düşüncelerini özgürce söyleyip mesleki mücadelemizi korkusuzca sürdürdük. Bugüne kadar olduğu gibi bu günden sonra da böyle bir başkan adayının faydalı olacağına ve üyelerimizin de bu doğrultuda düşünerek sağduyuyla oy kullanacağına inanıyorum. Son olarak başardığımız bütün işlerde yapmış oldukları özverilerden dolayı bugüne kadarki yönetim kurulu arkadaşlarıma ve oda personelimize, bizi yalnız bırakmayan tüm üyelerimize ve attığımız her adımda yanımızda bulunan medyaya teşekkürlerimi sunup, Kurban Bayramınızı kutlayarak, 'Allah'a ısmarladık' diyorum.