Hayvanların tamamı aşılanacak

Tarım İl Müdür Vekili Bülent Alparslan, İlkbahar Şap Aşılama Kampanyası döneminde sığır varlığının tamamının aşılanmasının planlandığını belirtti.

Tarım İl Müdür Vekili Bülent Alparslan, İlkbahar Şap Aşılama Kampanyası döneminde Konya'nın sığır varlığının tamamının aşılanmasının planlandığını belirtti.
Alparslan, yaptığı yazılı açıklamada, şap hastalığının hayvanlarda zaman zaman görülen ölümlere yol açan ancak çoğunlukla ekonomik kayıplara sebep olan, bulaşıcı ve önemli bir hastalık olduğunu ifade etti.

Ülkemizde şap ile mücadeleyi etkin kılmak ve hastalığı kontrol altına almak amacıyla Tarım ve Köyişleri Bakanlığı tarafından 2008-2010 yılları arasında uygulanacak 3 yıl süreli ''AB Destekli Türkiye'de Şap Hastalığının Kontrolü Projesi'nin başlatıldığını bildiren Alparslan, 2009 yılı İlkbahar Şap Aşılama Kampanyası'nın 1 Martta başladığını, 15 Mayıs 2009 tarihinde sona ereceğini vurguladı.

Proje çerçevesinde ilkbahar döneminde sadece büyükbaş hayvanların aşılanacağını belirten Alparslan, açıklamasında şunları kaydetti:
''2009 yılı Sonbahar Şap Aşılama Kampanyası ise 1 Eylül 2009-31 Ekim 2009 tarihleri arasında yürütülecek. Bu kampanya döneminde büyükbaş hayvanların yanı sıra küçükbaş hayvanlar da kampanya kapsamında şap hastalığına karşı aşılanacaktır. İlimiz, ülkemizin tahıl ambarı özelliği yanında 408 bin büyükbaş, 1 milyon 350 bin küçükbaş, 6 milyon 850 bin kanatlı hayvan varlığı ile aynı zamanda hayvancılıkta da önemli bir yere sahiptir. İlkbahar Şap Aşılama Kampanyası döneminde ilimiz sığır varlığının tamamının aşılanması planlanmaktadır. Projenin başarılı olabilmesi yetiştiricilerimizin kampanyaya yoğun bir şekilde katılımı ile mümkündür.''

Yerel Haberleri

Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?