Yıllar önce Tepeköy’den Sille’ye göçen Kara Böcü lakaplı İsmail Kızıltas, hayvanlarıyla beraber mağarada yaşıyor. 70 yaşındaki Kızıltas, 50 senedir yerleştiği Sille’de hayvancılıkla uğraşıyor. 5 katlı evi ve kahvehanesi olmasına karşın mağarada yatıp kalkan Kızıltas, mağara da kalma sebebini ise “Ben yıllarca hayvancılıkla uğraştım. Koyunları mağaralara doldurup başında nöbet beklemem gerekiyordu. Bu yüzden mağara da yatıp kalkmaya başladım. Şimdi mera alanı kalmadığı için mağaralara sığırları dolduruyorum ve yine mağarada yatıp kalkıyorum” şeklinde açıklıyor.
Kızıltaş, iki oğlu ve bir kızı olduğunu belirtirek, oğullarının da sığırların çalınmaması için mağarada yatıp, nöbet tutuğunu söyledi. Mağaraların yazın serin, kışın ılık olması sebebiyle böyle bir yola başvurduğunu belirten Kızıltas, mağara önünde de 2 çoban köpeği bulunduruyor. Kızıltaş, babasının esmer olmasından dolayı kendilerine Kara Böcü lakabının takıldığını söyledi. Silleliler’in sevip saydığı Kızıltas, gününün büyük bir kısmını mağarasında hayvanlara yem hazırlayarak geçiriken kalan zamanını da kahvehanesine ayırıyor. M. Emin Yumuşak-Memleket
--