Haritacılar Yıldız'la devam kararı aldı

Harita Kadastro Mühendisleri Odası Konya Şubesi 10. Genel Kurul toplantısını yaptı.

570 üyenin oy kullandığı ve tek listeyle gidilen genel kurulda Prof. Dr. Ferruh Yıldız 5. kez oda başkanlığına seçildi. Oda binasında gerçekleşen seçimde Prof. Dr. Ferruh Yıldız, üyelerin kendisini 5 dönemdir başkan seçtikleri için teşekkür ederek, harita mühendislerinin sorunlarını yeni dönemde de çözmeye devam edeceklerini söyledi. Harita mühendislerinin sorunları hakkında bilgi veren Ferruh Yıldız, “Kamu ihale uygulamasında sıkıntılar çekiyoruz. Belediye de çalışan meslektaşlarımız özel sektörde çalışıyorlar gibi hareket ediyorlar. Bu nedenle özel sektörde çalışan arkadaşlarımız sıkıntı çekiyor. Teknik Uygulama Sorumluluğu (TUS), Türkiye’de uygulandığı halde Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyeler Konya’da hayata geçirmiyor. Bu uygulama ile mimarlar, inşaat mühendisleri, makine ve elektrik mühendisleri projeler hazırlarlar. Hazırlanan bu projelerin uygulanmasında harita mühendislerinin önemli sorumluğu var. Bu nedenle TUS’un hayata geçirilmesi için çalışmalarımız devam edecek” dedi. Yeni dönemde yapacakları çalışmalara da değinen Yıldız şöyle konuştu: “Eğitim faaliyetlerimize devam edeceğiz. Coğrafi bilgi teknolojisi, uydu teknolojisi, imar, yeni kanun ve mevzuatlar hakkında üyelerimizin belgilendirilmesini sağlamak amacıyla seminerlerimiz periyodik olarak yapılacak. Ayrıca Piri Reis parkında Piri Reis Haritacılık Tarihi Müzesi kurmayı hedefliyoruz. Selçuklu Belediyesi’yle görüşmelerimiz devam ediyor. Önümüzdeki 1 ay içinde park içinde bina için yer ayarlandığı takdirde çalışmalara başlayacağız. İçinde konferans salonu olacak. Oda olarak ilköğretim öğrencilerinin buradan yararlanacağını düşünüyoruz. Yani hem müze hem de eğitim merkezi olacak.” Ferit Hepokur Memleket

Yerel Haberleri

Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?