Halep'te 2 milyondan fazla kişi kuşatma altında

CENEVRE (AA) - Birleşmiş Milletler (BM), Suriye'de artan çatışmalar nedeniyle Halep'in doğusuna giriş-çıkışı sağlayan Castello ve kentin batısındaki...

CENEVRE (AA) - Birleşmiş Milletler (BM), Suriye'de artan çatışmalar nedeniyle Halep'in doğusuna giriş-çıkışı sağlayan Castello ve kentin batısındaki Khanesser yollarının kapanmasının ardından 2 milyondan fazla kişinin kuşatma altında kaldığını açıkladı.

BM İnsani İşler Koordinasyon Ofisi Sözcüsü Jens Laerke, BM Cenevre Ofisi'nde düzenlenen basın toplantısında, Castello yolunun kapanmasının ardından Halep'in doğusunda yaklaşık 275 bin kişinin mahsur kaldığını söyledi.

Kentin doğusu ve batısına giriş-çıkışı sağlayan Castello ve Khanesser yollarının kapanmasının ardından 2 milyondan fazla kişinin kuşatma altında kaldığına dikkati çeken Laerke, Halep için 48 saatlik acil insani ateşkes çağrısında bulundu.

Hastane ve sağlık merkezlerine saldırların ise devam ettiğini anımsatan Laerke, kentin tamamen zarar gören elektrik ve su altyapısı bir an önce onarılmazsa, mevcut suyun milyonlarca insanın ihtiyaçlarını karşılamak için yeterli olmayacağı uyarısında bulundu.


AA

Gündem Haberleri

Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı
700 DİRİ FAY NE ANLAMA GELİYOR?
CİMRİLİK BOŞANMA SEBEBİ SAYILDI
IBAN MAĞDURLARINA MÜJDE
215 YENİ DİRİ FAYIMIZ OLDU